سفارش تبلیغ
صبا ویژن

99/5/12
8:37 عصر

مشخصات انواع اورلودهای مورد استفاده در یخچال

بدست در دسته

اورلود یک وسیله ی حفاظتی است و هنگامی که جریانی بیش تر از جریان مجاز کمپرسور از آن عبور کند و یا در اثر اختلال پیش آمده، کمپرسور بیش از اندازه گرم شود جریان برق را، قبل از این که به سیم پیچ کمپرسور صدمه ای برسد، قطع می کند؛ بدین علت اورلود در مدار با سیم پیچ کار کمپرسور به طور سری قرار می گیرد. یک سر اورلود به ترمینال مشترک (C) سیم پیچ کمپرسور و سر دیگرش به جریان برق متصل می شود.
اورلود از یک گرم کن (هیتر) و یک تیغه ی بی متالی تشکیل شده است که به طور سری به همدیگر متصل شده اند.
با عبور جریان اضافی از اورلود گرمکن آن گرمای زیادی تولید می کند که این گرما باعث قطع شدن تیغه ی بی متالی می شود که در نتیجه کمپرسور خاموش می شود و تا زمانی که هیتر و تیغه های بی متالی سرد نشود مجدداً وصل نمی گردد (در درجه حرارت ?105 قطع و در درجه حرارت ?61 وصل می شود).
برای این که اورلود بتواند درجه حرارت بدنه ی کمپرسور را کنترل نماید بایستی صفحه ی صاف اورلود کاملاً به بدنه ی کمپرسور چسبیده باشد. شکل 29-2 طریقه ی نصب و اتصال سیم های آن به کمپرسور و ستون دوم جدول 5-2 مشخصات انواع اورلودهای مورد استفاده در یخچال، یخچال فریزر و آب سردکن را نشان می دهد. در این جدول مشخصات رله ی استارت و هات پلات (رله و اورلود) نیز نشان داده شده است.


جدول 5-2-مشخصات انواع کمپرسورها، رله ها و اورلودهای مورد استفاده در یخچال، یخچال فریزر و آب سردکن

اورلود کمپرسور

پرشین برودت مشاور شما در تعمیر و نگهداری موتورخانه و کلیه اجزای چیلر های صنعتی و خدمات سرویس مینی چیلر
1- هات پلات: رله و اورلودهایی که سر هم در یک جعبه ی چهارگوش قرار دارند را هات پلات گویند.
شکل 36-2 نمای اورلود
1-10-2-دستور کار شماره ی 7: آزمایش اورلود
ابزار و وسایل مورد نیاز: مولتی متر، اورلود، ترمومتر، وسیله ی گرم کننده (هویه چکشی یا اطو)
مراحل انجام کار
1- سلکتور مولتی متر را روی اهم قرار دهید.
2- دو سر سیم های رابط اهم متر را به ترمینال های خروجی اورلود وصل کنید. در صورتی که عقربه ی اهم متر منحرف (درجه حرارت معمولی محیط) گردید احتمال سالم بودن اورلود وجود دارد (شکل 37-2).
3- در حالتی که دو سر سیم های اهم متر به ترمینال های اورلود متصل است بدنه ی اورلود را به وسیله ی یک سطح گرم کننده (هویه ی چکشی و یا اطو) حرارت دهید، کنتاکت های اورلود باید قطع شده و عقربه ی اهم بر روی عدد بی نهایت برگردد. درجه حرارت قطع و وصل اورلود را با ترمومتری دقیق مانند ترمومتر دیجیتال اندازه گیری و تعیین کنید. گزارش کار را در دفتر مخصوص بنویسید.

تأسیسات حرارتی برودتی

گروه فنی مهندسی پرشین برودت با بیش از ربع قرن تجربه در تعمیر و نگهداری دستگاه هواساز صنعتی و تأسیسات حرارتی برودتی، با داشتن تکنسین های مجرب متعهد و متخصص افتخار دارد کلیه دستگاه های حراراتی و برودتی شما را به بهترین نحو تعمیر نماید. پرشین برودت یکی از قدیمی ترین لیست شرکت های تعمیر و نگهداری تاسیسات در تهران است. .

خدمات پرشین برودت

  • تعمیر و نگهداری منبع کویل دار
  • تعمیر و نگهداری پمپ
  • خدمات دیگ های بخار و آب گرم
  • تعمیر و نگهداری چیلر تراکمی هوا خنک
  • نگهداری استخر، سونا و جکوزی